MPREIS – czołowa, tyrolska sieć sklepów spożywczych zarządza swoimi zapasami przy pomocy systemu LogoMate®.
Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu firmy Remira wydajność oraz usługi innowacyjnego przedsiębiorstwa rodzinnego powinny zdecydowanie się jeszcze bardziej polepszyć.
W 1920 Theresa Mölk założyła w Innsbrucku firmę w postaci sklepu spożywczego. W 1974 otworzyła swój pierwszy supermarket pod marką MPREIS. Od tego momentu przedsiębiorstwo zanotowało znaczny rozwój. Obecnie w Tyrolu MPREIS jest czołową firmą tej branży na rynku. Posiada łącznie 238 sklepów, z czego 16 w Tyrolu południowym, 17 w Salzburgu, 13 w Kärnten i jeden w Vorarlbergu. Do tego należy doliczyć 161 zintegrowanych kawiarenek o nazwie BAGUETTE-Café-Bistro. W siedzibie firmy w Völs pod Innsbruckiem mieści się Zarząd firmy, administracja, centrum logistyczne, magazyny i park samochodowy. Wraz z 5.500 pracownikami MPREIS – największy, prywatny pracodawca w Tyrolu osiągnął w roku 2013 obrót w wysokości 755 mln EUR.
Od dziesięcioleci MPREIS tworzy handel spożywczy dzięki innowacyjnym impulsom. Do nich należy wieloraki asortyment zawierający 8.000 świeżych, markowych i aktualnych artykułów, jak również ponad 6.000 produktów BIO, wysoka jakość, mocna więź regionalna, atrakcyjne ceny oraz profesjonalna obsługa.
W celu wypełnienia coraz to większych potrzeb optymalnego uzupełniania zapasów magazynowych MPREIS postawił w przyszłości na inteligentne rozwiązanie LogoMate® firmy Remira. Dla każdego artykułu oblicza ono dokładne zapotrzebowanie w każdym miejscu osobno i troszczy się o optymalne zamówienia w odpowiednim czasie. Dzięki precyzyjnym prognozom dla każdego artykułu i w każdym sklepie obliczane jest konieczne zapotrzebowanie i zapas bezpieczny na odpowiednim poziomie. Wszyscy dyspozytorzy mają do dyspozycji wieloraki przegląd sytuacji. LogoMate® uwzględnia wpływ sezonowości, dni wolne i świąteczne, jak również sytuacje wyjątkowe, trendy i sprzedaże sporadyczne.
Szczególnie trudnym zagadnieniem dla uzupełniania zapasów jest zamawianie artykułów świeżych z krótkimi terminami przydatności. Tu również LogoMate® potrafi zredukować zapasy przy równoczesnym wzroście dostępności towarów. Dzięki systemowi dyspozytorzy potrafią natychmiast rozpoznać jakie ilości danych produktów zostały sprzedane. To wpływa także bezpośrednio na obniżkę braków magazynowych. Automatyczne generowanie propozycji zamówień w systemie służy także do szybkiej i precyzyjnej obsługi różnych akcji promocyjnych, rabatowych czy wydarzeń okazjonalnych, a wprowadzenie nowego artykułu lub wręcz pełne zamagazynowanie nowego sklepu staje się szybkie i łatwe w planowaniu.
Dzięki zwiększonej dostępności towarów, optymalnym zapasom magazynowym i dalszemu ulepszaniu asortymentu przy pomocy systemu LogoMate® firma MPREIS chce kontynuować swój kurs wzrostu.